Physically-based Rendering for OpenGL

Dalle Pezze, Brian (2018) Physically-based Rendering for OpenGL. Diploma thesis, Scuola universitaria professionale della Svizzera italiana.

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Abstract

Il Physically-based rendering (o PBR) è un modello di illuminazione che cerca di simulare in modo simile alla fisica il funzionamento della luce nel mondo reale, allo scopo di aumentare il fotorealismo delle scene o rendere più naturali e piacevoli all’occhio i materiali renderizzati. I PBR sono caratterizzati dall’utilizzo di BRDF (Bidirectional Reflective Distribution Function), che simulano la riflessione della luce, la conservazione dell’energia (distinzione mutualmente esclusiva tra luce riflessa e rifratta) e l’applicazione della Microfacet Theory, che simula il comportamento generalizzato di ogni superficie dipendentemente dalla sua rugosità. Physically-based rendering (PBR) is a lighting model that tries to mimic in a physical-like manner how light works in the real world in order to improve photorealism and to make materials appear more natural and pleasant to the human eye. PBRs are characterized by the implementation of a BRDF (Bidirectional Reflective Distribution Function), that emulates light reflection, an energy conservation principle (mutual distinction between refracted and reflected light) and the applicaton of the Microfacet Theory, that simulates the general behaviour of a surface based on its roughness.

Item Type: Thesis (Diploma)
Corso: UNSPECIFIED
Supervisors: Peternier, Achille
Subjects: Informatica
Divisions: Dipartimento tecnologie innovative > Bachelor in Ingegneria informatica
URI: http://tesi.supsi.ch/id/eprint/2367

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